Welcome to Primăria Comunei Ațel   Click to listen highlighted text! Welcome to Primăria Comunei Ațel
  1. – monitorizarea și analizarea situației copiilor din unitatea administrativ-teritorială, precum și a modului de respectare a drepturilor copiilor;
  2. – identificarea copiilor și familiilor care se află într-o situație de dificultate (abandon, violență în familie, abuz, absenteism/abandon școlar, comportament deviant);
  3. – identificarea situațiilor de risc la care este supus copilul și care impun acordarea de servicii și beneficii;
  4. – elaborarea documentației necesare pentru acordarea serviciilor și acordarea acestor servicii în condițiile legii;
  5. – acordarea de servicii și/sau prestații sociale, pe baza planului de servicii, în vederea prevenirii abuzului, neglijării, exploatării, a oricăror forme de violența asupra copilului și a separării copilului de familia sa, implicând reprezentantul legal al copilului si copilul (in funcție de vârsta și gradul de maturitate);
  6. – efectuarea de vizite periodice la domiciliul familiilor și copiilor care beneficiază de servicii;
  7. – monitorizarea situației cazurilor aflate în evidență avându-se în vedere modul de implementare a obiectivelor stabilite în planul de servicii în vederea prevenirii abuzului, neglijării, exploatării, a oricăror forme de violența asupra copilului și a separării copilului de familie;
  8. – monitorizarea trimestrială a evoluției copilului față de care a fost instituită tutela ca formă de protecție alternativă;
  9. – identificarea cazurilor copiilor ai căror părinți se află la muncă în străinătate, precum și a celor care au revenit în țară după o perioadă de ședere în străinătate alături de părinți mai mare de un an;
  10. – acordare de servicii constând în suport, informare, consiliere, evaluarea riscurilor în familiile cu copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate;
  11. – derularea de campanii de informare în vederea conștientizării de către părinți a riscurilor asumate prin plecarea lor la muncă în străinătate și informării părinților cu privire la obligațiile ce le revin;
  12. – consilierea si informarea familiilor cu copii în întreținere asupra drepturilor și obligațiilor acestora, asupra drepturilor copilului și asupra serviciilor disponibile pe plan local;
  13. – consilierea copiilor cu absenteism școlar, colaborarea cu școala în vederea prevenirii și combaterii abandonului școlar și a absenteismului școlar;
  14. – asigurarea și aplicarea măsurilor de prevenire și combatere a consumului de alcool și droguri, de prevenire și combatere a violenței în familie, precum și a comportamentului delincvent;
  15. – efectuare de anchete sociale/rapoarte de monitorizare pentru încadrare/reîncadrare minori în grad de handicap și pentru orientare școlară și profesională.

ACTE NECESARE PENTRU CAZ NOU SAU REEVALUARE A CERTIFICATULUI DE HANDICAP PENTRU COPII CU DIZABILITĂȚI

  1. 1. Cerere Tip;
  2. 2. Copie certificat de naştere şi/sau carte de identitate a copilului;
  3. 3. Copii carte de identitate părinţi (mama, tata – adresă actualizată) cu domiciliul în judeţul Sibiu;
  4. 4. Ancheta socială, factorii de mediu de la primăria de domiciliu a copilului, cf. Ordin 1985/2016 – TIP – original;
  5. 5. În cazul în care unul din părinţi are un alt domiciliu/reşedinţă decât cel de judeţul Sibiu – adeverinţă cu prestaţiile sociale de care beneficiază copilul pe raza judeţului unde îşi are părintele domiciliu/reşedinţă, conform Legii 448/2006, cu modificările și completările ulterioare;
  6. 6. Fişă psihopedagogica completată de educator/învăţător/diriginte – (de la unitatea de învăţământ pe care o frecventează copilul) -TIP- original conform Ordinului nr. 1985/2016;
  7. 7. Adeverinţă şcolară (de la unitatea de învăţământ pe care o frecventează copilul) – original;
  8. 8. Fișă psihologică completată de psiholog clinician cu atestat de liberă practică – TIP – original, conform Ordinului nr.1985/2016;
  9. 9. Fişă medical sintetică -TIP- original conform Ordinului nr.1985/2016, completată de medicul de familie al copilului;
  10. 10. Bilete de ieşire din spital/buletine de analize/investigaţii paraclinice specific afecţiunii – copii;
  11. 11. Certificat medical completat de medicul de specialitate – TIP A5, original conform Ordinului nr.1985/2016;
Primăria Comunei Ațel
CIF: 4406118
Ațel, Piaţa Regele Mihai I, nr. 388
CP: 557022 Ațel (Sibiu)
Tel: 0269 515 714

primaria_atel@yahoo.com

județul Sibiu
Sari la conținut Click to listen highlighted text!